CRONICA DE FILM – Andrei Huțuleac, o speranță pentru cinefili

Cronica de film-Irina_Margareta_Nistor_Andrei Huțuleac o speranță pentru cinefili

După ce a fost distins cu un Gopo, cu un premiu Gopo, pentru pelicula scurtă: „Havana, CUBA“, care avea sare și piper și un final neașteptat, au venit peliculele lungi.

Mai întâi, în ordinea ieșirii pe marile ecrane, este „Copacul dorințelor/ Amintiri din copilărie“. O poveste tandră, de familie, despre o fetiță de 12 ani, Mara (interpretată de Maya Noelle Prediger), care are un destin aparte, un bunic senzațional (Teodor Corban), o mamă plecată la stele (Anastasia Anton) și un înger păzitor (BroMania/ Mihai Dima) însoțit de un patruped (Mira, pe numele său adevărat). Un moment tulburător e rezolvarea unui bullying evident, în plină stradă, când un frate mai mare al unei loaze, un loser în ale învățatului, cheamă „întăriri“ ca să se răzbune (în dublul rol de bătăuș și mut este Theo Costache).

O călătorie în scrierile lui Creangă îi oferă copilei un refugiu pentru Lumea de Dincolo, devenind o călăuză ideală, un Nică adaptat vremurilor noastre, pus în scenă  de strălucitul scenarist Mihai Mănescu.

Puștiul ghiduș e Grigore Silișteanu, cel care o invită la furat de cireșe, la scăldat și la „subtilizat“ pupăza, pasăre făcută cu mare strădanie de efecte speciale, fiind o specie ocrotită de lege. Mai avem o surpriză, un Micutzu (Cosmin Nedelcu), negativ, proprietarul unei alpaca (o bună ocazie să aflăm ce animal mai e și acest Mișu), și mai ales al unui ceas, care m-a dus cu gândul la cel atât de special al nemțeanului Daniel Sandu cu serialul „Bani negri“, de pe HBO.

Este o primă încercare de a aduce un omagiu Hospice Casei Speranței, un refugiu la greu, și de a ne pune nădejdea în Arborele care ne-ar putea vindeca de teama primordială.

#dogpoopgirl“ e a doua premieră, cu o poveste general valabilă, cu un titlu la îndemâna tinerilor sau sigur a internauților, pentru a distinge între adevărat și fals, pentru a încerca să-ți faci dreptate, să te aperi!

O fată angajată a unei bănci (Andreea Grămoșteanu, pe care o știm déjà din „Complet necunoscuți“ al lui Octavian Strunilă), pe lângă că se luptă cu niște clienți de un absurd atât de real, mai are și ghinionul unui scandal în lumea virtuală, care devine pe zi ce trece tot mai amenințător. Polițista Isabela Neamțu (tot din Piatra), pare chintesența ființei lipsite de orice empatie, la polul opus față de echivalentul din scenariile americane. Tudor Istodor este de un haz nebun pe post de vedetă radio, la limita isteriei.  Gojira este minunat alături de vecina imposibilă (Amalia Ciolan). Rodica Mandache este o mamă la fel de băgăcioasă, cu careul ei: Ana Ciontea și Dana Dembinski, Cezar Antal, un altfel de bodyguard și singura prietenă – Ioana Barbu, ca si cu fantasticii săi plozi. Cuplul seniorilor nesuferiți din metrou este interpretat de Coca Bloos și Paul Chiribuță. În rolul reporteriței superficiale este Dana Rogoz, al moderatoarei nesuferite este Corina Moise și mai facem cunoștință cu enigmatica hoody Cosmos (frumoasa și cameleonica Ana Șușca).

Andrei Huțuleac apare și el precum Hitchcock (doar au același inițială) în ambele pelicule, și nu trebuie să-l uităm pe descoperitorul de talente, un producător ideal, părintele Festivalului DaKino, regizor și actor în viața de toate zilele: Dan Chișu. Slavă Domnului că ne ajută să nu ne plictisim. Precis numele cățelușei în travesti: Oscar, o să poarte noroc la public.

Autor articol: Irina-Margareta NISTOR